Schrijven voor het web

Het idee van ‘schrijven voor Google’ is verouderd. Dit concept stamt uit een tijd dat Google nog geen onderscheid kon maken tussen content geschreven voor de gebruiker, en lage-kwaliteit webteksten geschreven voor Google met als enige doel om hoog in de zoekresultaten te komen.

Tegenwoordig staat de gebruiker centraal. Google is in staat om de context te beoordelen waarbinnen iemand een zoekopdracht geeft, en om vervolgens de meest waardevolle zoekresultaten te laten zien. Dit betekent dat het niet meer loont om onzinnige teksten te schrijven volgeplempt met zoektermen. Vandaag de dag telt alleen de combinatie van toegevoegde waarde én de juiste zoekwoorden.

Je bent op zoek naar iemand die goed kan schrijven voor het web? Iemand die teksten schrijft die niet alleen hoog in Google komen maar de klant ook informeren en leads genereren? Met meer dan 20 jaar ervaring als copywriter voor de autobranche kan ik je vast verder helpen!

Het draait om Google en de gebruiker

Een webtekst geschreven zonder kennis van zoekmachine-optimalisatie zal niet snel goed scoren op relevante zoektermen. Je bent dan onvindbaar voor je klanten!

Het doel van schrijven voor het web is echter niet alleen vindbaar zijn in Google maar ook om de gebruiker te informeren. Ik schrijf al jaren webteksten voor ondernemers die hoog in Google willen komen. Maar dat niet alleen, ik zorg er ook voor dat klanten de antwoorden krijgen die zij zoeken en hierdoor langer op je website blijven. Dit kan door middel van unieke productomschrijvingen voor je webshop gebaseerd op specifieke zoekwoorden of juist brede categorie-omschrijvingen, in combinatie met informatieve pagina’s over je bedrijf.

Schrijven voor het web is anders

Schrijven voor het web is niet alleen anders door het gebruik van zoekwoorden. Voor elke tekst geldt dat deze aan een aantal voorwaarden moet voldoen om door Google (en de gebruiker!) als hoogwaardig te worden beschouwd. Het gebruik van meta-titels en omschrijvingen, het gebruik van headings en tussenkopjes, (interne) links en de opbouw van een webtekst zijn er slechts een paar.