Online content voor de autobranche

Een wekelijke blog schrijven? Voor veel ondernemers is het een hele uitdaging. Gebrek aan tijd, inspiratie en motivatie zijn veelgehoorde redenen waarom het er niet van komt. En dat is jammer want alhoewel het schrijven van blogs al zo oud is als het internet zelf, biedt het ook nu nog heel veel kansen om de vindbaarheid van je website te verbeteren.

Als freelance tekstschrijver schrijf ik al jarenlang content voor de autobranche. Daarnaast heb ik ervaring met zoekmachine-optimalisatie en SEO websteksten. Die combinatie zet ik graag in voor bedrijven in de automotive!

Voor wie is het creëren van online content interessant? In principe voor iedereen in de autosector zoals:

  • auto-importeurs
  • leasemaatschappijen
  • occasionportals
  • merkdealers
  • garagebedrijven
  • aftermarket toeleveranciers

Content creatie voor garagebedrijven
Zeker voor universele garagebedrijven die hun lokale markt beter willen bereiken zijn er kansen op het gebied van content creatie. Word je nog niet gevonden op zoektermen als ‘Ford garage Rotterdam’ of ‘Volkswagen garage Groningen’? Dan laat je kansen liggen! Het is namelijk zeer goed mogelijk om met nieuwe content in de vorm van landingspagina’s en blogs je lokale vindbaarheid sterk te verbeteren, meer bezoekers op de site te krijgen en de bezetting in de werkplaats te verbeteren. Dit zijn klanten die momenteel ergens anders hun auto in onderhoud hebben en niet in jouw garagebedrijf. Dat scheelt duizenden euro’s op jaarbasis! Omzet die je in theorie met online content weer snel kunt terugverdienen.

Content  creatie voor onderdelenmarkt
Ook voor leveranciers in de aftermarket geldt dat een investering in content marketing zich vaak weer terugverdient. Steeds meer garagebedrijven bestellen hun onderdelen online, zeker wanneer de grossier het laat afweten, en ook consumenten gaan vaker online shoppen op zoek naar de juiste accu, banden, wielen, olie of luchtfilters voor hun auto. Er komen dan ook steeds meer webshops van grote partijen die hun waar online aanbieden. Wie mee wil doen in deze ontwikkeling kan er niet omheen om ook zijn eigen website te laten optimaliseren en om hoog in Google te komen met de beste zoektermen.

Online content specialist
Voor iedereen in de autobranche die meer traffic wil genereren naar zijn website schrijf ik als copywriter passende webteksten. Denk aan blogs, advertentieteksten en landingspagina’s.  Teksten die niet alleen scoren in Google maar je klanten bovendien informeren en enthousiasmeren om hun aankopen in jouw webshop te doen, een occasion  aan te schaffen of om naar de werkplaats te komen voor onderhoud en reparaties.